Mijn foto
Vrouw, Moeder, Echtgenoot, Wijkverpleegkundige, Draagconsulent www.zorgendragen.nl Sloddervos, Kringloopbezoekster, Knutselaar, 101 sloten tegelijk.

vrijdag 6 september 2013

Dragen

We zijn een weekend weg. Heerlijk uitwaaien op Terschelling.  Daar waren we ook aan toe. Onze vakantie hebben we al gehad in mei, dan is de zomer toch wel erg lang. Gelukkig hebben we nog wat weekendjes weg op de planning.  Heerlijk genieten met familie of vrienden.

Ik ga nu even een jubel verhaal schrijven over mijn draag ervaringen.

Al in mijn zwangerschap had ik het idee dat ik mijn baby wilde gaan dragen.  In de kraamweek leende ik één. Thijs vond het niks, wij vonden het eng en vooral Dj had er niks mee. Hij ging terug en dachten laat maar.

Thijs was onrustig, vond het toch wel erg fijn om bij mama te zijn. Van een vriendin leende we een mini-monkey. T. Vond het heerlijk, meer ergonomisch was het niet. Toch maar weer een draagdoek proberen? Jazeker, die werd besteld en mu met succes geprobeerd.  T. En ik waren om. T. Blij, mama blij.

Meneer werd groter en zwaarder,  voorop dragen werd zwaarder en achterop knopen kon ik niet alleen.
Onze oppasmama gebruikte voor een ander oppas kindje een ergonomische drager.  Na wat onderzoek koos ik voor de Boba. Een heerlijke drager die we meteen meenamen op onze vakantie.

Tijdens deze vakantie werd ook de kinderwagen mee gezeuld.  Uiteindelijk werd deze slechts enkele malen gebruikt,  die hoeft dus niet weer mee!

Nu zijn we inmiddels alweer drie maanden verder. T. Is alweer één jaar en geniet nog enorm van het dragen.

Dit weekend zijn we dus op Terschelling.  Heerlijk, maar wel weer een hele volksverhuizing.  Ook nu zijn we er weer ingestonken,  de wagen is weer mee. Maar gelukkig ook onze geliefde drager. 

Na de overtocht moesten we naar de fietsen verhuur.  We konden de komende uren nog niet in ons appartement. Terwijl wij onze tassen herpakten met strand spul, de drager inpakten en Thijs in het fietszitje plaatsten. Was schoonzus aan het worstelen met de buggy.

Oh ja, vergeten schoonzus en zwager werden drie maanden na ons ouders van zoon Timo. Ik schrijf dit niet om negatief te doen. Maar om het gemak van een drager te laten zien.  Zij zijn op dit moment mooi vergelijkingsmateriaal.

Aangekomen op het strand stapten wij af. Deden zoonlief in de drager namen de tassen mee en hop het strand op.
Schoonzus moest eerst de buggy eraf doen, T. Erin, spullen laden en rijden.  Gaan gelijk op dus? Nou nee, in zacht zand rijdt een volle buggy niet. T. Er weer uit en dan drager op de arm en buggy slepen.

Na het strand avontuur, welke beide jongens super vonden. Waren ze doodop.  Als je dertien en tien maanden bent en nog geen half uur hebt geslapen om drie uur ben je moe!  Thijs weer op de rug,  Timo in de buggy. Toch maar de buggy slepen,  meneer is wel erg moe.  Terwijl thijs op de rug van papa in slaap valt, doet timo dat in de buggy. Terwijl ik normaal geen fan ben van fietsen met een drager, maakten we nu dr uitzondering.  Thijs sliep lekker door totdat we bij het appartement waren

Timo daarentegen moest weer overgeheveld worden, weer wakker en dan fietsen met een slalend kind op je arm.  Niet ideaal.

Ik blijf lyrisch en waarschijnlijk komen er nog wel meer dragers bij! Oh en papa is ook om! Hij stelt zelf voor om de buggy thuis te laten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten