Mijn foto
Vrouw, Moeder, Echtgenoot, Wijkverpleegkundige, Draagconsulent www.zorgendragen.nl Sloddervos, Kringloopbezoekster, Knutselaar, 101 sloten tegelijk.

donderdag 4 september 2014

Vriendschappen veranderen

Als je moeder wordt gaat je leven door, alles veranderd maar vrienden die blijven.Toch hoor je ook dat vriendschappen elke zeven veranderen, sommige groeien mee anderen verwateren. Een natuurlijk verloop.

De afgelopen twee jaar is mijn leven veranderd, ik ben nu mama. Eerst van Thijs, nu van Thijs en Iris.
Alles gaat gewoon door, ik werk 15-20 uur, daarnaast heb ik een sociaal leven, toch?

Mijn sociale leven staat op een laag pitje, spontaan een wijntje pakken is zeldzaam. Uitgaan? Uiteten en voor twaalf uur thuis, want de oppas wil ook slapen. Als het een keer in het kwartaal is, is het vaak.

Door al die veranderingen,  veranderden ook mijn vriendschappen. Dat vind ik soms best wel lastig. Mijn oudste vriendinnetje zie ik minder dan een keer per maand en dan probeer ik niet alleen over de kids te praten. Dat blijkt lastig, want mijn leven bestaat voornamelijk uit belevenissen met de kids. Mijn Facebook staat vol met foto's en anekdotes. 
Ik kan niet meer meepraten over feestjes en stapavonden.

Men zegt dat het straks wel weer komt, als mijn vriendinnen ook moeder zijn. Ik hoop dit met heel mijn hart.

Het moederschap brengt me ook weer nieuwe contacten. Zoals het speelgroepje waar we vanochtend voor het eerst zijn geweest. Heerlijk kletsen met andere gelijk gestemde mama's en ondertussen spelen onze kindjes samen.

De tijd brengt ons vrienden en laat 'oude' vrienden rustig verwateren. Toch blijf ik mijn vrienden altijd trouw, soms loopt het gewoon even anders. De tijd zal leren of onze paden weer kruizen of de andere kant op blijven gaan.

1 opmerking: