Mijn foto
Vrouw, Moeder, Echtgenoot, Wijkverpleegkundige, Draagconsulent www.zorgendragen.nl Sloddervos, Kringloopbezoekster, Knutselaar, 101 sloten tegelijk.

vrijdag 29 mei 2015

Moeke wordt Hot Mama

Al jaren ben ik volslank, te dik, vadsig, of hoe je het maar wil noemen. Volslank klinkt het positiefst, dus laten we dat maar gebruiken. Soms ben ik wat minder volslank, ga ik richting slank, maar meestal val ik onder het kopje grote maten.

 Voordat ik zwanger werd van Thijs viel ik aardig wat kilo's af, met behulp van de shakes, soepjes, repen en papjes van Cambridge. Met -20kg was ik een super slanke den, alleen toen begonnen mijn eierstokken te klepperen en werd ik zwanger. Ik moest per direct stoppen met het dieet en ging weer ongezond eten, dus die 20kg was na de zwangerschap weer terug.
Na de geboorte van Thijs gaf ik 10 weken borstvoeding, het excuus om niet op mijn eten te letten. Toen ik stopte met de borstvoeding, werd het tijd om weer strakker in mijn vel te komen. Ik haalde de shakes, papjes en repen kwamen weer uit de kast en ik viel weer af tot een semi gezond gewicht.
Tijdens de fotoshoot die we deden met het gezin, voelde ik me super en ik zat lekker in mijn vel. Toch slopen na een paar maanden (ik had weer niet het dieet langzaam af en opgebouwd, maar zomaar gestopt) de oude eetgewoontes er weer in en in september begonnen mijn eierstokken weer te klepperen, in oktober hadden we weer een positieve zwangerschapstest.

Dit keer lette ik beter op mijn eetgewoonten, maar toch kwam ik weer ongeveer 20 kg aan. Iris werd geboren in juni '14 en ik viel in de kraamweek al bijna 7 kg af. Ik ging weer borstvoeding geven, uiteindelijk 9,5 maand lang. Waar in het begin de kilo's eraf vlogen, stagneerde het getal op mijn weegschaal een lange tijd. Ik mocht niet streng diëten, maar at veel meer dan ik verbrande, ondanks de extra calorieën die de borstvoeding van me nam. Ik nam een abonnement bij de sportschool, wat weer vrij snel een sponsorabonnement werd. Even naar de sportschool is al gauw 1,5-2 uur en is logistiek soms lastig plannen. Onregelmatige werktijden, man die niet standaard om 17.30 thuis is, onrustig slapende kindjes en allerlei andere excuses. Ik had ondertussen ook een sponsorabonnement bij Weight Watchers (ja ik bevorder de economie).

In maart kreeg ik een nieuwe baan, met vaste uren en dus meer structuur en rust in het gezin. In mijn nieuwe functie ga ik onder andere voorlichtingen organiseren, bijvoorbeeld over voeding en overgewicht. Hierdoor dacht ik weer na over mijn eigen gewicht. Daarnaast kreeg ik ook weer last van mijn gewicht, kortademig, gewrichtspijn (ik ben nog geen dertig!), slechte conditie, vermoeidheid (ja, ik heb natuurlijk ook nog kleine kinderen die soms slecht slapen) en kleding die te strak zit. Tijd om dus weer aan de slag te gaan.

Helaas lukte het mij deze keer niet om de knop om te zetten voor het Cambridge dieet, maar wil ik op de 'normale' manier afvallen, mijn eetgewoonten veranderen en meer bewegen. Ik kreeg via mijn vaste masseuse (ja, ik verwen mezelf regelmatig met een massage! Zou iedereen moeten doen!) het aanbod om drie maanden het volgende pakket uit te proberen:
- Wekelijks sporten met een PA bij Fit20 Leeuwarden
- Maandelijks een bezoek aan Natuurvoedingsdiëtiste Evelien
- Maandelijks een heerlijke Massage van Margriet
 Ik was direct enthousiast en start na mijn vakantie. Maandag ga ik kennis maken met Michael van Fit20, in 20 min een gehele work-out, zonder te zweten, in je eigen kleding! Ik ben heel erg benieuwd, het lijkt haast te mooi om waar te zijn.

Tot 22 juni doe ik dagelijks mijn AB (buikspieren) Challenge en thuisoefeningen, houd ik weer trouw mijn Weight Watchers punten bij en doe ik vanaf 1 juni mee met Get Energezid (waarover een andere keer meer).

De knop is om! Ik word weer een Hot Mama in plaats van een Moeke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten