Mijn foto
Vrouw, Moeder, Echtgenoot, Wijkverpleegkundige, Draagconsulent www.zorgendragen.nl Sloddervos, Kringloopbezoekster, Knutselaar, 101 sloten tegelijk.

donderdag 28 januari 2016

Gewichtige zaken

Al jaren heb ik overgewicht, al vanaf mijn puberteit. Soms is het getal wat gunstiger, maar meestal ben ik behoorlijk ontevreden met wat mijn weegschaal aangeeft.


Mijn gewicht is momenteel ongezond hoog, laat ik zeggen dat tot voor kort er 3 cijfers voor de komma stonden. Jaren heb ik dit kunnen vermijden, maar een jaar of 6 geleden ben ik die magische grens overgegaan. Iets wat ik dacht nooit te bereiken, werd bereikt en dit voelde als enorm falen. Maar gaf ook een soort van laat maar waaien mentaliteit.


Totdat ik klachten kreeg, kortademigheid, pijnlijke gewrichten, een oud en conditieloos lichaam.
Ik wilde nog moeder worden en zag het niet zitten om met zo'n dik lijf zwanger te worden en ook nog een kind te dragen.


28-1-2016 - 6,5 kg


In juni 2011 startte ik met Cambridge, 500 kcal per dag door middel van maaltijdvervangers.
Het ging als een trein, ik viel ongeveer 25 kilo af, maar werd tijdens het programma zwanger!!
Geweldig nieuws natuurlijk, maar ik bouwde niet rustig op en af, waardoor aan het eind van de zwangerschap die kilo's er weer bij waren.


In oktober 2012 deed ik poging twee, weer meer dan 20 kg ging ervan af en ik bleef mooi op gewicht. Wat een verademing (letterlijk) want je hoeft minder kilo's mee te slepen.
eind 2013 werd ik weer zwanger en tijdens deze zwangerschap lette ik op mijn gewicht. Gewoon gezond eten en bewegen (met een dreumes lukt dat zeker).
Ik kwam weer aan, maar dit was echt bijna alleen van de zwangerschap.


Na de geboorte heb ik 10 maanden borstvoeding gegeven, ik had HONGER! en een excuus, want ik geef borstvoeding. Eigenlijk bleef ik gewoon telkens op mijn zwangerschapsgewicht, wat ook weer 3 cijfers bevatte......


Na het stoppen met borstvoeding geven, wilde ik weer op gewicht komen. Ik probeerde weer wat dieetboeken en ging anders eten. Al hoewel ik me daar ook super goed bij voelde, vooral Paleo eten. Toch vind ik het nog erg lastig om het in ons drukke gezinsleven te passen. Het vergt wat meer organisatievermogen, wat ik zeker heb, maar waar ik nu gewoon even de tijd niet voor heb!
Daarnaast wil ik resultaat zien, niet teveel nadenken en zo nu en dan kunnen smokkelen (mijn consulent vindt van niet qua smokkelen ;) ) maar daarom doe ik nu ook de 800 variant (dus avondeten doe ik met ons gezin mee) ipv de 500 variant die ik de vorige keren deed.


En het werkt!! ik ben op 3 januari begonnen en ondertussen al 6,5 kg afgevallen.
Ik voel me alweer een stuk beter. Mijn drijfveer is mijn gezondheid, alhoewel ik het toch ook wel erg fijn vind, dat alles weer beter past, ik weer wat slankere kadetten heb en mijn hoofd weer wat minder rond is!


En natuurlijk dat ik een superleuk jurkje aan kan trekken op de trouwerij die we in juni in het verschiet hebben :D






2 opmerkingen: