Mijn foto
Vrouw, Moeder, Echtgenoot, Wijkverpleegkundige, Draagconsulent www.zorgendragen.nl Sloddervos, Kringloopbezoekster, Knutselaar, 101 sloten tegelijk.

dinsdag 3 mei 2016

Peuter en Kleuter dragen



Regelmatig krijg ik de vraag: 'Draag jij je kinderen dan nog?'
Wanneer ik dan met : 'Ja', antwoordt, volgt al snel de vraag: 'maar je oudste toch niet meer?'


Ja! ook Thijs wordt nog gedragen. Geen hele wandelingen meer, maar zeker nog op de lange stukken wordt hij gedragen. Waarom kiezen wij ervoor om onze kinderen ' nog' te dragen.
1. Dragen is fijn, kinderen zijn lekker dicht bij je. Ik word lekker geknuffeld en soms gekieteld in mijn nek.
2. Andere kinderen van de leeftijd van onze kinderen, zitten ook nog wel eens in een buggy. De kleine beentjes houden het gewoon nog niet altijd vol om zo lang te lopen.
3. Ik merk dat Thijs nu weer in een enorme groeispurt zit, hij eet als een bootwerker en heeft zijn middagslaapje echt nodig. Prima, hij is een heel energiek mannetje, dus dan heb je ook je rustmomenten nodig.
4.Iris slaapt in een drager of draagdoek wel, maar in een buggy niet. Wanneer ze in een buggy zit, kan ze zich minder goed afsluiten van de omgeving, waardoor ze zich niet toegeeft aan haar slaap. 5.Dragen in een drager of draagdoek is zoveel fijner dan op je rug, nek of arm tillen van je kind.


Ik merk dat veel mensen het dragen daarmee ook vergelijken, maar dat zou ik niet te doen.
Dragen in een draagdoek, zorgt ervoor dat het gewicht van je kind over je lichaam wordt verdeeld en daarnaast zorgt de stof (soms meerdere lagen) ervoor dat je het gewicht nog minder hoeft te dragen.


Tijdens koningsdag, maar ook bij ons uitstapje naar de Apenheul afgelopen weekend, zag ik menig ouder met zijn kind op zijn arm/nek of rug slepen. Ik weet uit ervaring, dat wanneer ik een drager of draagdoek vergeet, hoe zwaar dit is! Voor ons is peuterdrager, de aanschafprijs al meer dan waard geweest.


Ja, mijn kinderen kunnen dus prima lopen! Maar, wanneer dat even niet lukt, maken we het ons allemaal zo makkelijk mogelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten