Mijn foto
Vrouw, Moeder, Echtgenoot, Wijkverpleegkundige, Draagconsulent www.zorgendragen.nl Sloddervos, Kringloopbezoekster, Knutselaar, 101 sloten tegelijk.

zaterdag 2 juli 2016

Speen leed

Thijs wordt bijna 4, maar is enorm verknocht aan zijn speen. Naast Woezel (met de dunne nek) moet speen altijd present zijn, anders kan meneer niet slapen.

Ja, hij is bijna vier. Ja, eigenlijk zou hij zonder speen moeten, maar......
- Wij zijn luie ouders,
- Hij gaat bijna naar school, dus er komt een grote verandering aan,
- Hij slaapt echt slecht zonder speen en wij dus ook.....,
- Hij reguleert zijn emoties met zijn speen,
- Ik heb ook tot mijn 19e duim gezogen :O (Nee, ik heb geen beugel gehad, ik was niet om te kopen om te stoppen, zelfs niet met kaartjes voor de Backstreet Boys en Ja, ik had dus al verkering met DJ toen ik nog op mijn duim zoog).

Het wordt dus echt tijd dat die speen weggaat......

Eigenlijk zijn we ook helemaal klaar met dat ding, constant is speen kwijt. Iris legt hem netjes in haar bed, wanneer ze uit bed gaat, Thijs sleept ermee door huis.
We vonden hem al eens achter het bed, tussen de rand van het bed, in de pot, in de badkamer, op de trap, onder ons bed en ga zo maar door.

Tijdens de vakantie was het ook weer raak. De eerste avond, we hebben 13 uur gereden, wat eigenlijk best wel goed ging. Alles geïnstalleerd, boodschappen gedaan, wat gegeten. Dus BEDTIJD!! (dus papa en mama tijd!)

We doen ons normale ritueel, pyjama aan, tanden poetsen, wat spelen, verhaaltjes voorlezen, knuffelen en dan op bed! Maar nee dus, SPEEN WEG!!!

Wat een ellende, 20.30 in Tsjechië, geen reserve speen, moe, overprikkeld, maar op zoek naar een speen. NET WAS HIJ ER NOG!

DJ zegt: 'Nou dat was de speentijd, tijd om af te kicken.' Ik denk aan de nacht die komen gaat.....

Ik zoek verder, zo'n 30 min zijn we aan het zoeken, ineens duikt hij op, in ons bed, tussen de naad.

Die speen moet weg! Maar wanneer is het juiste moment? Na de vakantie gaan we ermee aan de slag....

Ik dacht dat dit het einde zou zijn van mijn blog. Maar gisteravond, in Tsjechië, ging speen kapot. Hij beet er zomaar een gat in. Nog even deed hij zijn best om hem toch nog te gebruiken, maar het werkte niet. We vertelden hem, dat er in Nederland geen nieuwe speen zou komen. Om 21.00 gingen we rijden, op weg naar huis. Speen bleef naast hem liggen en hij sliep, de hele nacht.

Vanmiddag deed hij een dutje, zonder speen. We maakten de afspraak dat speen nu definitief de container in ging (hij deed dit zelf en zei: 'als we reserve speen nog vinden, gaat die ook weg' Ja, reserve speen is dus ook zoek :S). Hij krijgt maandag TWEE! Hotweels auto's van ons en dan is het klaar. We zijn van de speen af......

Ik ben nog steeds een beetje bang voor vannacht, maar ik denk dat mijn kleine jongetje groot wordt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten